A rendkívül hatékony hajtásrendszer a tisztán elektromos hajtást nagy hatótávolsággal és maximális vonóerővel kombinálja. A plug-in hibrid hajtásrendszer 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt produkál. A hibrid rendszer egy új csúcstechnológiás négyhengeres motorból (1.5 TSI evo2), az első tengelyen elhelyezkedő villanymotorból és a hátsó tengelyen található második villanymotorból áll. A két villanymotort egy új, 19,7 kWh kapacitású lítimion-akkumulátor táplálja, amely a Multivan esetében akár 95 kilométeres, a California esetében pedig 91 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít. Az új Multivan eHybrid 4MOTION már megrendelhető, míg az új California eHybrid 4MOTION hamarosan megrendelhető lesz Magyarországon.
Innovatív ikonok: A második generációs plug-in hibrid hajtásrendszer a kultikus Multivan buszt és az ikonikus California lakóautót a mindennapok elsőszámú elektromos járműjévé varázsolja. Hosszabb utakon viszont a rendkívül gazdaságos hajtásrendszer a hosszú hatótávolsággal nyűgöz le. A Volkswagen Haszonjárművek innovatív műszaki fejlesztéseinek jellegzetes példája a teljesen új csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű, amelyet egy második villanymotor tisztán elektromos meghajtással működtet. A Volkswagen Haszonjárművek tudatosan döntött a plug-in hibrid és az összkerék-hajtásrendszer kombinációja mellett, hogy a két sokoldalú járműnek tökéletes tapadást biztosítson - legyen szó akár sí, akár egyéni utazásról. A szokványos tengelytávú Multivan eHybrid 4MOTION 25.920.700,- Forinttól érhető el; a mindig nyújtott karosszériával és az alapfelszereltség részét képző felnyitható tető alatt található két alvóhellyel rendelkező California eHybrid 4MOTIONként kapható; valamint a belső térben két hálóhellyel rendelkező California eHybrid (a Beach Tour felszereltségi szintből) kerül forgalomba. A plug-in hibrid összkerékhajtású Multivan magyarország-i és California modellek európai előértékesítése már elkezdődött.
Három hatékony hajtóerő: A plug-in hibrid hajtású Multivan és California a második eHybrid generáció egy teljesen új rendszere. Az új Multivan eHybrid 4MOTION és California eHybrid 4MOTION modellekben az 1.5 TSI evo2 megnevezésű csúcstechnológiás turbófeltöltős benzinmotor dolgozik. A 130 kW (177 LE) teljesítményű négyhengeres motort olyan innovatív tulajdonságok jellemzik, mint a VTG (változó turbinageometriájú) turbófeltöltő, amely 350 bar nyomáson hatékony nagynyomású befecskendezéssel és a szintén rendkívül hatékony TSI-evo égési folyamattal rendelkezik. Ez utóbbi így magas motorhatékonyságot biztosít, ami cserébe csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A gazdaságos és erős benzinmotort az első tengelyen található 85 kW (115 LE) teljesítményű villanymotor egészíti ki. A villanymotor egy plug-in hibrid modulba van beépítve, egy dupla tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) együtt. A DSG-t (DQ400e evo) kifejezetten plug-in hibrid sebességváltóként tervezték és fejlesztették tovább. Ez a fejlesztés lehetővé teszi a Volkswagen Haszonjárművek számára, hogy új és még hatékonyabb hibrid stratégiát valósítson meg. Harmadik technikai modulként egy második villanymotor kerül alkalmazásra a csatolt hosszlengőkaros hátsó futóművön. A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 LE). Technikai értelemben véve az elülső és a hátsó motorok állandó gerjesztésű szinkronmotorok. Az 1.5 TSI evo2 motor és a villanymotorok együttesen 350 Nm rendszernyomatékot állítanak elő, és a maximális teljesítmény szinte álló helyzetből elérhető.
Erőteljes akkumulátor és gyors töltés: A plug-in hibrid hajtás másik kulcsfontosságú eleme az új nagyfeszültségű akkumulátor. 19,7 kWh-ával csaknem kétszer annyi nettó energiatartalmat kínál, mint az előző, elsőkerék-meghajtású Multivan eHybrid. A nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor egy új fejlesztési szakaszban lévő 96 cellamodulból áll, amelyeknek a hőmérsékletét külső folyadékhűtéssel szabályozzák. Különlegességként a tisztán elsőkerék- vagy hátsókerék-meghajtású plug-in hibrid hajtáshoz képest az új Multivan és California eHybrid 4MOTION fedélzetén egy helyett két teljesítmény- és vezérlőelektronikai rendszer működik. Ezek az első és a hátsó tengely területén találhatók, és az akkumulátor és az adott villanymotor közötti energiaáramlást irányítják; ennek során az akkumulátor egyenáramát (DC) a villanymotorok működéséhez szükséges váltakozó árammá (AC) alakítják. Az elülső teljesítmény- és vezérlőelektronikai rendszer DC/DC átalakítóként is szolgál a jármű alacsony feszültségű elektromos rendszerének 12 V-os feszültséggel való ellátásához. A további hibrid alkatrészek szintén tartalmazzák a töltőt. Az első Multivan eHybrid esetében elérhető 3,6 kW-os töltési kapacitás helyett AC töltőpontokon, például otthoni töltőállomáson, mostantól akár 11 kW-os töltési kapacitással is tölthető. Most először akár útközben is 50 kW4 energiával feltölthető a DC töltőállomásokon.
Hangtalan elektromos indítás: A Multivan és California modellek új plug-in hibrid összkerékhajtású verziója csoportelsőként debütál, hiszen ez kombinálja először a moduláris keresztmotoros platform (MQB) legújabb eHybrid rendszerét egy elektromos meghajtású hátsó tengellyel. A Multivan és a California eHybrid 4MOTION változata mindig tisztán elektromosan indul, amíg a kinti hőmérséklet nem csökken mínusz 28 fok alá. 65 km/h sebességig a hátsó villanymotor mindig aktiválódik, hogy összkerékhajtású "indítástámogatást" nyújtson. Az elektromos meghajtású hátsó tengely akkor is rendelkezésre áll, ha az akkumulátor lemerült: a hátsó tengely villanymotorjához szükséges energiát a TSI motor és az első villanymotor automatikusan termeli, amely ebben az esetben generátorként működik. Egy leválasztó egység segítségével a hátsó villanymotor hibrid vezérléssel automatikusan eltávolítható a hátsó tengely meghajtásáról, hogy normál vontatási körülmények között növelje a hatékonyságot.
Kiváló vezetési jellemzők: A 4MOTION rendszer teljesítmény elosztását az elektronikus stabilitásellenőrzés (ESC) szabályozza, és a vezetési helyzettől vagy a tengelyek vonóerejétől függően változtatható. Ez azt jelenti, hogy a hajtóerő akár 100 százaléka átirányítható az első vagy a hátsó tengelyre. Ha a járművezető a D üzemmódból S Sport üzemmódra vált, akkor az állandó összkerékhajtás aktiválódik - például havas vagy egyenetlen terepen való közlekedéskor. A menetdinamikát és a tapadást kedvezően befolyásolja az alacsony súlypont és a kiegyensúlyozott súlyelosztás, ami az akkumulátor (az első ülések alatt) és az üzemanyagtartály (a második üléssor alatt) elhelyezkedéséből, valamint a második villanymotor hátsó tengelybe történő integrálásából ered. Az új Multivan és California eHybrid 4MOTION tisztán elektromos meghajtással akár 130 km/h sebességet is el tud érni. Hibrid üzemmódban a modell végsebessége 200 km/h.
Elektromos állóhelyzeti légkondicionálás: Mind a Multivan eHybrid 4MOTION, mind a California eHybrid 4MOTION elektromos állóhelyzeti légkondicionálással rendelkezik. Ez a VW busz és lakóautó hűtését, szellőztetését és fűtését is biztosítja. A klímaberendezés az energiát a nagyfeszültségű akkumulátorból, vagy töltés során az elektromos csatlakozóból nyeri, hogy már az utazás megkezdése előtt kellemes belső hőmérsékletet biztosítson a járműben. A kényelmi szempont mellett az állóhelyzeti légkondicionálás egy másik előnyt is kínál: ha a belső hőmérsékletet töltés közben is szabályozzák, az - a tisztán elektromos járművekhez hasonlóan - növeli az elektromos hatótávolságot, mivel a megfelelő klímaberendezés nem terheli az akkumulátor kapacitását elektromos üzemmódban. A töltőkábel csatlakoztatásakor a jármű körülbelül 30 percig légkondicionál; általában először az akkumulátor töltődik fel teljesen, és csak ezután indul be a légkondicionálás. Ha az állóhelyzeti légkondicionálást kizárólag a nagyfeszültségű akkumulátorról történő áramellátással működtetik, a funkció 10 perc után kikapcsol. Az állóhelyzeti légkondicionálás az Infotainment rendszer vagy az okostelefonos alkalmazás segítségével aktiválható. A Multivan és a California együtt készül majd el az elektromos ID. Buzzal a német Volkswagen Haszonjárművek hannoveri gyárában.