A Volkswagen Haszonjárművek saját üzletágat alapított az automatizált vezetés
fejlesztésére, s e technika tisztán elektromos ID. BUZZ AD modelljébe történő
integrációja érdekében részesedést vásárolt az úgynevezett önvezető rendszert
(Self-Driving System; SDS) fejlesztő, amerikai egyesült államokbeli Argo AI
vállalatban. Tavasszal az Argo máris felszerelt egy prototípust e rendszerrel,
amelyet első ízben Németországban is tesztel. A fejlesztésről Bryan Salesky, az
Argo vezérigazgatója számolt be a sajtókonferencián: "Müncheni telephelyünknél
éppen tesztpályát alakítunk ki a repülőtér közvetlen közelében és az európai
közlekedési viszonyokra ültetjük át többévi, széleskörű amerikai egyesült
államokbeli tesztprogramunk tapasztalatait."
A Volkswagen Haszonjárművek és az Argo egyaránt nélkülözhetetlennek tartja a
járműbeli érzékelők és kamerarendszerek kombinációjának alkalmazását. Az Argo AI a
közelmúltban LIDAR-szkennert (Light Detection and Ranging) mutatott be, amely a
radarrendszerekkel ellentétben fényhullámokkal működik és akár 400 méter
távolságból is érzékeli a különböző objektumokat. Szabadalmaztatott Geiger-módja a
legkisebb fénymennyiség (kvantum) - azaz egyetlen foton - felismerésére is
alkalmas, így a fényt csupán gyengén visszaverő objektumok is érzékelhetők vele, a
környezet különösen pontos megjelenítésére kínálva lehetőséget. "Ezt a technikát
alkalmazzuk a Volkswagen Haszonjárművek önvezető prototípusaiban is" - tette hozzá
Bryan Salesky.
A jövőbeni technikák a különböző szállítási szolgáltatók felé tervezett
kereskedelmi forgalmazására is konkrét tervek készültek, s 2025-ben a konszern MOIA
leányvállalata lehet az automatizáltan közlekedő ID. BUZZ AD első felhasználója. "A
MOIA széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik a mobilitási szolgáltatások és a
flottamenedzsment területein. A legrövidebb idő alatt építettük ki Európa
legnagyobb, tisztán elektromos ridepooling-szolgáltatását és utasok millióit
szállítottuk már. Ezt a szaktudást hozzuk a Volkswagen Haszonjárművek és az Argo AI
részvételével zajló együttműködésbe. Hamburg kínálhat az első városként önállóan
közlekedő ID. BUZZ modellel ridepooling-szolgáltatást" - fejtette ki Robert Henrich
ügyvezető. A MOIA Hamburg legnagyobb sharing-szolgáltatója és jelenleg 1200
munkatársat foglalkoztat. Az automatizált vezetés jelentős lépés a vállalat új
üzletága felépítésének útján.
A Volkswagen Haszonjárművek
"A siker, a szabadság és a jövő szállítója" ("We Transport Success, Freedom and
Future") - A Volkswagen Haszonjárművek (VWH) a Volkswagen Csoport önálló
márkájaként könnyűkategóriájú haszonjárművek fejlesztését, gyártását és
értékesítését végzi. Ezek közé tartoznak a Transporter, Caddy, Crafter és Amarok
modellsorozatok, amelyek Hannover (Németország), Poznań (Lengyelország), Września
(Lengyelország) és Pacheco (Argentína) termelési helyszíneken készülnek. Járműveink
éppúgy szállítanak munkásokat, mint családokat és világjárókat, illetve zsemlét,
csomagokat vagy épp szörfdeszkát. Nap mint nap számtalan embernek segítenek a világ
minden táján, hogy jól végezhessék munkájukat, közlekedjenek épp mobil műhelyként
vagy szállítsanak mentőorvosokat és rendőröket rendeltetési helyükre. A Volkswagen
Haszonjárművek emellett az automatizált vezetés, valamint a Mobility as a Service
(MaaS) és a Transport as a Service (TaaS) fejlesztését vezető márka a Volkswagen
Csoporton belül, így a jövőben megfelelő különleges rendeltetésű járműveket
(Special Purpose Vehicles; SPV) - például robottaxikat és robotáruszállítókat - is
fejleszt, illetve gyárt majd. Így szállít a márka egy egész társadalmat, a tiszta,
intelligens és hosszú távon fenntartható mobilitás iránti minden elvárásuknak
megfelelve. A Volkswagen Haszonjárművek világszerte összesen több mint 24 ezer
munkatársat foglalkoztat termelési helyszínein, közülük mintegy 15 ezret
Hannoverben.
Az Argo AI
A pittsburghi (Pennsylvania) székhelyű Argo AI az automatizált vezetés
járműtechnikai platformjainak fejlesztését végző globális vállalat. Vezető
autógyártókkal - köztük a Ford Motor Company és a Volkswagen Haszonjárművek -
együttműködésben önállóan közlekedő technikákat fejleszt, hogy mindenki számára
biztonságossá, egyszerűvé és kellemessé válhasson a városi mobilitás. Az Argo AI
több mint 1200 munkatársat foglalkoztat, tervezőközpontokat működtetve Dearbornban
(Michigan), Cranburyben (New Jersey), Palo Altóban (Kalifornia) és Münchenben
(Németország). Az Argo AI jelenleg közúton is tesztel önállóan közlekedő járműveket
Miamiban (Florida), Austinban (Texas) és Washington D.C. területén, valamint
Pennsylvaniában, Michiganben és Kaliforniában. További információ: www.argo.ai
A MOIA
A MOIA a Volkswagen Csoport leányvállalata, amely Berlinben és Hamburgban működve mobilitási szolgáltatásokat fejleszt, valamint partneri együttműködést folytat városokkal, illetve helyi közösségi közlekedési vállalatokkal. A MOIA jelenleg ridepooling-rendszert fejleszt és működtet az egyéni autóközlekedés kiváltása és az úthálózati infrastruktúra hatékonyabb kihasználása, illetve a városok torlódás-, zaj- és kipufogógáz-mentesítése szolgálatában. A MOIA Hannoverben már 2018 nyara óta kínálja ridepooling-szolgáltatását, majd az első milliós nagyvárosként 2019. április 15-én Hamburg következett. További információ: www.moia.io
Információ a Volkswagen Haszonjárművek márkáról és a hannoveri termelési helyszínről:
Facebook: https://www.facebook.com/VolkswagenNutzfahrzeugeMeinWerk/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/volkswagen-commercial-vehicles-/
Volkswagen Haszonjárművek "wetransportsuccess" podcast:
https://www.radio.de/p/ wetransportsuccess
További szöveg- és képanyag sajtóadatbankunkban található: www.vwn-presse.de