A Volkswagen Haszonjárművek bátor lépésre szánta el magát, tetőtől talpig újra alkotta a Multivant. A piac egyik legrugalmasabb és legeredetibb járműkoncepciójának formatervét és megjelenését így újrarendezték. Ennek ellenére továbbra is igaz, hogy a híres elődök DNS-e kulcsszerepet játszik az új Multivan-generáció formatervének kialakításában is. "Nagy lépést tettünk előre, továbbfejlesztettük ennek az ikonikus járműnek az összetéveszthetetlen karakterét, miközben hűek maradtunk a jellegzetes Bulli vonalhoz. Tudatosan idézzük például a T3-as karosszériáját körbefutó vízszintes karaktervonalat" - mondja Kirzinger. A monolitikus formaterv így egyben tisztelgés is a Multivan első generációja előtt, amely több mint 35 évvel ezelőtt debütált. Az új Multivan a T4 és így a második generáció egy stíluselemét is magába foglalja: a szélvédő alatt lakonikusan előre nyúló motorháztetőt. Kirzinger vezető formatervező: "A T sokrétű történetének DNS-e tovább él egy teljesen új Multivanban, amely első látásra mégis egy tipikus Bulli. Karakteres, szerethető megjelenéssel, letisztult, időtlen dizájnnal."
Ebben a rövid videóban Albert Kirzinger ismerteti a Multivan alapvető tervezési elemeit.
Az akár hét ülést is kínáló Multivan ötödik generációja első alkalommal épül a Modular Transverse Matrixra. Ennek eredményeként a tengelytáv hosszabb, az ebből adódó, megfelelően markáns arányokkal. Az új Multivan szélesebb is lett. Ezzel összhangban a nyomtáv is megnőtt. Ugyanakkor Albert Kirzinger csapata az új Multivannak némileg alacsonyabb profilt adott. Az arányok összjátékában így erőteljes összkép jön létre. A tervezők az aerodinamika terén is nagy előrelépést értek el. A cél: alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, nagyobb hatótávolság.