A Neohelden 'Neo' nevű alkalmazására alapozva a képernyőn a következő kézbesítésre vonatkozó fontos részletek láthatók és hallhatók a Volkswagen Transporter infotainment rendszerén.
A karlsruhei Neohelden start-up a Volkswagen Haszongépjárművek
márkával és a Hermessel közös projekt részeként aktualizálta a "Neo" nevű hangalapú
segédprogramot, hogy megfeleljen a csomagküldő üzletág elvárásainak, és segítse a
járművezetőket mindennapi munkájuk során. A csomagoknak a gépkocsiba rakodásáról,
az első kézbesítésről, vagy a már kiszállított csomagok áttekintéséről a
hangvezérlésű felület a jövőben már több tucat nyelven is tud információt adni. A
segédprogramnak megvan az az előnye, hogy a meglévő informatikai rendszereket,
például adatbázisokat, CRM rendszereket és infotainment képernyőket is egyszerűen
összekapcsolhat egymással.
A futárcégek gépkocsivezetői számára előnyt jelent, hogy útjuk során látják és
hallják, hogy mi következik, minden kézbesítési feladat listaként jelenik meg
előttük a képernyőn, és érintéssel vagy hang utasítással kiválaszthatják a
következő kézbesítést. Amennyiben akarják, kérhetik a rendszert, hogy
olvassa fel a következő kézbesítés leglényegesebb
részleteit, például a címzett nevét, címét, a kézbesítés típusát,
vagy minden olyan helyet, ahová csomagot kell kézbesíteni, illetve bármelyik
szomszédot, akinél a csomagot ott lehet hagyni. A hangvezérlésnek
köszönhetően a kézbesítők könnyedén kérhetnek további részleteket a kézbesítési
lista egyes tételeiről. A cél az, hogy sok időt takarítsanak meg, és csökkentsék a
munka alatti terhelést, különösen a nagyszámú kézbesítést hozó időszakokban,
csúcsforgalom vagy ismeretlen célállomások esetében.
Ez a digitális segédprogram hozzájárulhat az ágazat növekedési gondjainak
megoldásához. Lynsey Aston, a "Hermes UK" termék és innovációsi vezetője
elmondta: "A több mint 27 000 futárból álló hálózatunk keményen dolgozik azon, hogy
az e-kereskedelem természetes növekedése következtében
egyre növekvő mennyiségeket kiszállítsa. Ráadásul a
járvány miatt az elmúlt évben a csomagok mennyisége több, mint 630 millióra nőtt.
Növeltük munkatársaink létszámát és a futárok hálózatát, ami sok kezdő kolléga
gyors beállítását jelentette. Minden, ami segít nekünk ennek gyorsabb
végrehajtásában, és támogatja futárjainkat a biztonságosabb és hatékonyabb
kiszállításban, valóban nagyon fontos, ezért örömmel tölt el minket, hogy az
innovációs laboratóriumi csapatunkkal együttműködve részt vehetünk ebben a
projektben."
A Parcel Shipping Index 2021, azaz a csomagkézbesítési mutató szerint ez a
tendencia várhatóan folytatódik Németországban is, mert a tanulmány legalább hat
százalékos éves növekedési ütemet vetít előre a 2026-ig tartó időszakra. Egyedül a
2020-as karácsonyi időszakban rekord mennyiségű, 126 millió csomagot szállított ki
a németországi Hermes - ez mintegy 25 százalékos növekedést jelentett a megelőző év
azonos időszakához képest.
A Hermes és a Volkswagen Haszongépjárművek márka "Jövő logisztikai kihívásai"
programjában az Európa-szerte jelentkezett 180 résztvevő között a Neohelden egy
másik start-up-pal, a Viscopic projektjével együtt végzett az élen.
"A kihívást az ilyen hasznos alkalmazások kifejlesztése jelenti a mindennapi
szállítási rutin, illetve a gépkocsiban meglévő elektronikai infrastruktúra és a
kézi eszközök számára" - magyarázza Artur Hasselbach, a Volkswagen
Haszongépjárművrk projekt vezetője. Marco Schlüter, a Hermes Germany GmbH
üzemeltetési vezérigazgatója és a Future Logistics Challenge program zsűritagja
hozzáteszi: "a nagyvárosok sűrűn beépített területein a hangvezérlésű segédprogram
valódi előnyt jelenthet. Nagy izgalommal várjuk ennek a kísérleti projektnek az
eredményeit."
A rendszert márciusban Nagy-London körzetében több járművezető teszteli valós
kézbesítési útvonalakon, illetve próba helyszíneken.