A Ford és a Volkswagen tavaly júliusban tette közzé először a megállapodásról szóló
terveket.
A vállalatok arra számítanak, hogy a szövetség javítja a jelenlegi és a jövőbeli
ügyfelek elégedettségét, felgyorsítva a járműkínálat innovációját és felhasználva a
legújabb technológiákat, vagyis fejlettebb, praktikusabb és bőségesebb
modellválasztékot eredményez majd. A két fél szerint továbbra is növekedni fog a
globális ipar igénye a haszongépjárművek és a nagy teljesítményű elektromos
járművek iránt, ezért fontos, hogy jelentős mértékben bővítsék saját
termékportfóliójukat.
A szövetség keretében:
· Gyártani kezdenek egy, a Ford által tervezett közepes méretű pickupot, ami
2022-től Amarok néven jelenik meg a Volkswagen Haszonjárművek portfóliójában
· Már 2021-ben tovább erősödik a két vállalat haszongépjármű-üzletága; először egy,
a legújabb Caddy modellre épülő városi kisáruszállítóval, amit a Volkswagen
Haszonjárművek fejleszt és gyárt, később pedig egy, a Ford által tervezett 1 tonnás
áruszállítóval
· 2023-ra megjelenik az európai piacon a Ford saját elektromos modellje, ami a
Volkswagen Moduláris Elektromos Alaplemezre épül. Ezzel tovább bővül a Ford nulla
károsanyag-kibocsátású járműkínálata a régióban
A két vállalat arra számít, hogy a termékek életciklusa során az együttműködés
ideje alatt összesen 8 millió darab készül majd a három haszongépjárműből, vagyis a
közepes méretű pickupból és a két áruszállítóból.
"A koronavírus-járvány, illetve az ezzel járó a globális gazdasági visszaesés
tükrében minden eddiginél egyértelműbb, hogy az erős vállalatoknak érdemes komoly,
válságálló szövetségekre lépniük," nyilatkozta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen
Csoport vezérigazgatója. "Ez az együttműködés hatékonyan csökkenti majd a
fejlesztési költségeket, lehetővé téve az elektromos hajtású autók és a
haszongépjárművek még szélesebb körű globális forgalmazását, illetve tovább javítva
mindkét vállalat pozícióját."
"Szövetségünk olyan időben született, amikor hatalmas lelkesedés övezi az egyre
intelligensebb, összekapcsolt járművek és az egyre okosabb világ találkozását,"
vélekedett Jim Hackett, a Ford vezérigazgatója. "Ez hihetetlen lehetőségeket jelent
a világ számos közlekedési kihívásának innovatív megoldására, emellett pedig a
vásárlók számára is rendkívüli előnyökkel jár - még úgy is, hogy a vállalatoknak
nagyon meg kell gondolniuk, hogyan használják fel a rendelkezésükre álló
pénzalapokat."
A Ford és a Volkswagen világszerte komoly szereplőnek számít a haszongépjármű- és
pickup-üzletágban, hiszen kínálatukat olyan népszerű modellek gazdagítják, mint a
Ford Transit és Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, Crafter, Caddy és
Amarok.
"Napjainkban a haszongépjárművek alapvető fontosságúak a Ford számára; olyan
terület ez, ahol még tovább szeretnénk növekedni és gyorsítani a tempót. A
Volkswagennel való együttműködés ezen a platformon mindannyiunk számára jelentős
pénzügyi előnyöket kínál többek közt a tervezés, az üzemszervezés és a szerszámozás
területén," mondta Jim Farley, a Ford ügyvezető igazgatója. "A következő 24 hónap
során a Ford már akkumulátoros elektromos változatokat is kínál majd a Transit és
az F-150 modellekből azoknak a céges vásárlóknak, akik egyre inkább igénylik a
nulla károsanyag-kibocsátást, a konnektivitást, az adatfeldolgozást és a
mesterséges intelligenciát."
"A Forddal való együttműködés alapkőnek számít GRIP 2025+ stratégiánkban, és fontos
része a Volkswagen Haszonjárművek jelenleg is folyó átalakításának," nyilatkozta
Thomas Sedran, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke. "Ez a hosszú
távú kooperáció tovább erősíti majd mostani kiváló pozíciónkat a könnyű
haszongépjárművek szegmensében - különösen legfontosabb európai piacainkon -, és
újra csak bebizonyítja, hogy tervünket lépésről lépésre sikeresen
végrehajtjuk."
Az, hogy Európában a Ford a Volkswagen MEB platformját használja, újabb sarokkőnek
számít a Volkswagen elektromosautó-stratégiájában, és hűen tükrözi a két vállalat
elkötelezettségét, hogy teljesítsék a 2015-ös Párizsi Megállapodás előírásait. A
Volkswagen és a Ford azt tervezik, hogy további lehetőségeket is keresnek majd az
együttműködésre az elektromos járművek területén.
2023-tól kezdve több éven át a Ford 600.000 darab elektromos autót építhet a MEB
platformra, amit arra terveztek, hogy hatékonyan egyesítse a térkihasználást, a
teljesítményt és az elektromos hajtást. A jármű terveit és dizájnját a Ford készíti
majd Köln-Merkenichben, és az új modell a 2021-ben megjelenő, tisztán elektromos
hajtású Mustang Mach-E mellett jelenik meg a márka kínálatában.
Mindemellett a két autógyártó az Argo AI vállalattal is együttműködik majd, hogy
kialakítsák saját, külön önvezető jármű üzletágaikat az Argo AI technológiájára
alapozva. A múlt héten a Volkswagen véglegesítette korábban bejelentett
befektetését a pittsburghi székhelyű Argo AI cégbe, amelyben a Fordnak már eddig is
volt tulajdonrésze és fejlesztési érdekeltsége.
A Volkswagen és a Ford egymástól függetlenül döntöttek úgy, hogy befektetnek az
Argo AI-ba; ez jól példázza az Argo AI vezető szerepét és látványos előrelépését az
önvezető rendszerek (SDS) fejlesztésében, akárcsak azt, hogyan segíthetik elő a
szövetségek az áttörést jelentő technológiák fejlesztését, ami rendkívül idő- és
forrásigényes folyamat. Az Argo AI vállalat önvezető rendszere az első, amelynek
európai és amerikai kereskedelmi forgalmazására már léteznek tervek. A Ford és a
Volkswagen globális jelenléte lehetőséget teremt arra, hogy az Argo AI platformja
legyen az az önvezető technológia, ami a lehető legszélesebb világpiacon jelenhet
meg - márpedig a piaci jelenlét és az elterjedtség alapfeltétele a biztonságos és
költséghatékony SDS kifejlesztésének.
A Volkswagen/Ford szövetség nem jár semmilyen kereszttulajdonlást eredményező
megoldással a két vállalat között, amelyek továbbra is versenytársak maradnak a
piacon.