Az érintett gyártási helyek: Hannover (T6.1, Amarok és eCrafter), Poznań
Lengyelországban (Caddy és T6.1) és Września Lengyelországban (Crafter).
A termelés leállításának okai: a kishaszonjárművek bizonytalan értékesítési
környezete, a beszállítók ingatag ellátási láncai, és minden munkavállaló
egészségének megvédése.
Thomas Sedran, a VW Haszonjárművek márka igazgatóságának elnöke elmondta, hogy "a
világméretű koronavírus járvány természetesen befolyással van egész
üzletmenetünkre, ellátási láncainkra, termelési műveleteinkre, az értékesítésre és
szolgáltató partnereinkre. A Csoport hálózatán belül az üzemi tanácsokkal szorosan
egyeztetve ezért a Volkswagen Haszonjárműveknél úgy döntöttünk, hogy mind a három
telephelyen leállítjuk a gyártást. Ez volt az egyetlen meghozható helyes döntés, és
nem utolsósorban annak érdekében, hogy munkavállalóinkat ne tegyük ki semmilyen
szükségtelen egészségügyi kockázatnak."
Bertina Murkovic, a VW Haszonjárművek Üzemi Tanácsának elnöke: "Az Üzemi Tanács
teljes mértékben támogatja a vezetés azon döntését, hogy leállítja a termelést
Hannoverben. Az Üzemi Tanács minden tagja úgy véli, hogy a munkavállalók és
családtagjainak egészsége és annak védelme abszolút elsőbbséget élvez. Minden
elfogadott intézkedés célja a vírus terjedésének megfékezése. Ennek elérése
érdekében a Volkswagen munkavállalói szilárdan összezárnak."
Az eddig megtett valamennyi intézkedés további értesítésig alkalmazandó, és a cél
mindig az, hogy ahol ez lehetséges, megelőzzék a személyes érintkezéseket, és így
visszatartsák a koronavírus terjedését.
Ezek intézkedések:
- A távmunka rugalmas alkalmazása
- A munkavállalók különleges védelme a Covid-19 kockázati csoportokban
- Az értekezletek megtartása Skype-on vagy telefonon
- A vállalat éttermei és önkiszolgálói üzletei mától bezárva vannak, és már nem
biztosítunk étkezést
- A március 14-e óta bármikor külföldről visszatérő alkalmazottak a 14 napos
karantén ideje alatt nem léphetnek be a Volkswagen AG egyetlen üzemi
helyszínére és más létesítményébe sem.
A gyártás felfüggesztése mintegy 24.000 alkalmazottat érint Németországban és
Lengyelországban.