"A jelentős térnövekedéssel, a részletek abszolút tökéletesítésével, az új technológiákkal és az új dinamikus dizájnnal az új Caddy hatalmas lépést tesz előre" - mondta Sedran, a Volkswagen Haszonjármű márka vezérigazgatója. "Ez lehetőséget teremt arra, hogy a Volkswagen haszonjárművek részesedése növekedjen a városi kisáruszállítók A szegmensében és a kompakt MPV-k piacán az egész világon" - magyarázza Heinz-Jürgen Löw, az Értékesítési és Marketing Igazgatóságtagja. Az új Caddy még ez évben megjelenik a márkakereskedésekben.
Karizmatikus kialakítás és új külső elemek
Az MQB platformra való váltás az új Caddy dinamikusabb megjelenésű arányaiban
látható. A tervezők kihasználták az MQB platform által kínált izgalmas technikai
lehetőséget egy teljesen átalakítottjárműkarosszéria létrehozására - amely
karizmatikusabb, mint valaha. A cw-érték 0,33-ról 0,30-ra csökkent, a Caddy új
referenciaértéket állít fel az ilyen típusú járművekre. A tervezés és a
specifikáció szempontjából a Caddy külső része számos új funkcióval rendelkezik.
Ide tartoznak a tolóajtók és a csomagtér ajtó elektromos zárása, valamint egy
panoráma napfénytető az első és a második üléssor felett - különösen nagy, 1,4
négyzetméteres üvegfelülettel. Újdonságok: akár 18 collos könnyűfém keréktárcsák,
és - a magasabb felszereltségi szinteknél alapkivitelként - új LED fényszórók és
LED hátsó lámpák. Első ízben elérhető a Keyless Access (Kessy) kulcs nélküli
gyújtás- és zár rendszer, valamint a "Digital Cockpit" (digitális
pilótafülke).
Új megnevezések - "Caddy", "Life" és "Style"
Az új Caddy újból megjelenik, mint Cargo (zárt felépítményű dobozos
furgon), Kombi (utastér ablakokkal) és különféle személygépkocsi-változatok (MPV)
formájában. A személygépkocsi felszereltségi szintjeinek megnevezését
átalakították: az alapmodell a jövőben a "Caddy" lesz; ezt követi a "Life"
specifikáció és végül a prémium "Style" zárja a sort. Valójában az összes modell
még jobban felszerelt, mint az előző modell azonos szintű változata.
Nagy belső tér, digitalizált csúcstechnikás pilótafülkével
Belül, az univerzális modell ötödik generációja az új csúcstechnológiás
megoldásokkal és az észrevehetően nagyobb térkínálattal nyűgöz le. A hosszú
változat - a Caddy Maxi - például most akár kéteuro raklap számára is helyet kínál,
amelyeket opcionálisan középen és hátul keresztben, közepén keresztben és hátul
hosszirányban lehet berakni. A kijelző és a vezérlőelemek teljesen átalakultak: a
vezető és az első ülés utasai közötti interaktív interfészeket az új "Digital
Cockpit" (opcionálisan teljesen digitális eszközök), valamint a rádió- és
információs szórakoztató rendszerek képezik (méretük 6,5 és 10 hüvelyk közötti). A
"Digital Cockpit" (digitális vezetőfülke) és a legfeljebb 10 collos navigációs
rendszeregyesítése egy új digitális kijelzőkből és kezelőelemekből álló környezetet
hoz létre: ez az "Innovation Cockpit". Az integrált eSIM-mel rendelkező online
csatlakozási egységen (OCU) keresztül az infotainment rendszerek hozzáférhetnek a
"Volkswagen We" mobilonline szolgáltatásaihoz és funkcióihoz, vagyis az új Caddy
"mindig csatlakoztatott".
Egy másik új funkció a Caddy-n: digitális gombok a fény, az audio és a menü
funkcióihoz. A fényszóró kapcsoló kiszolgálta az idejét, és a kormánykerék bal
oldalán lévő Light & Sight gombok első sorozata most átveszik a szerepét. A
központi vezérlőrendszer különféle elemei nagyon gyorsan és egyszerűen elérhetők a
közvetlen hozzáférést biztosító gombokkal. Ezen felül a LED belső világítás,
ergonomikus ülések és a külső 230 V-os tápegység javítja a fedélzeten töltött időt.
Egy új funkció a tetőventilátor, amely jobb klímaszabályozást és gyorsabb helyhez
kötött szellőzést biztosít a hátsó részben.
Az új asszisztens rendszerek biztonságosabbá és könnyebbé teszik a Caddy
vezetést
A Caddy 19 asszisztens rendszeréből hat teljesen új. Ide tartozik a
Travel Assist, amely először jelenik meg egy Volkswagen haszonjárműben, elősegíti a
támogatott vezetést a teljes sebességtartományban. A Travel Assist kapcsán a Caddy
átalakított többfunkciós kormánykereke kapacitív érzékelőkkel is fel van szerelve.
Ezek az érzékelők még az enyhén érintő kéz pontos felismerését is biztosítják,
elkerülve ezzel a téves riasztásokat. Már az új Caddy-ben is:
vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), amely a Crafter-ből ismert, a lényegesen
könnyebb hátrameneti manőverezést segíti és a Side Assist, beleértve a kiparkolási
asszisztens (Rear Trafic Alert). A Caddy meglévő asszisztens rendszereit jelentősen
kibővítették és új funkciókkal frissítették.
A kettős adagolás jelentősen csökkenti a TDI motorok nitrogén-oxid
kibocsátását
A járművezetői asszisztens rendszerekhez hasonlóan a Caddy új
négyhengeres motorjai is innovatívak. A motor fejlesztések következő szakaszából
származnak, teljesítik a 2021-es Euro 6 kibocsátásielőírásokat, és mindegyik
részecskeszűrővel van felszerelve. Első alkalommal használják az új kettős
adagolórendszert az 55 kW / 75 PS és 90 kW / 122 PS teljesítményű TDI egységekben.
Két SCR katalitikus átalakítóval és így dupla AdBlue befecskendezéssel
anitrogén-oxid (NOx) emissziós szintje jelentősen csökken az előző modellhez
képest, így a Caddy TDI motorjai a világ legtisztább dízelmotorjai közé tartoznak.
Szintén hatékony és fenntartható a 84 kW / 116 LE teljesítményű turbófeltöltött
benzinmotor (TSI)és a feltöltött földgázmotor (TGI) is. Az új
hajtásrendszer-technológiák észrevehetően pozitív hatással vannak mind ökológiai,
mind gazdasági szempontból: a motor változatától függően a Caddy előzetesen
számított üzemanyag-fogyasztása akár tizenkét százalékkal is alacsonyabb lehet,
mint az előző modellnél (a hitelesített fogyasztási adatok várhatóan július
elejétől lesznek elérhetők).
1 Koncepció jármű